24 Nisan, 2009

ISO 9001:2000 STANDARDININ GEREKSİNİMLERİ AÇISINDAN MEVCUT DURUM DEĞERLENDİRMESİ


 

1- KALİTE YÖNETİM SİSTEMi

EVET 

HAYIR 

KISMEN

 

1.1- Genel Şartlar 

1 

Kuruluş;

  • KYS'nin gerektirdiği süreçleri ve kuruluştaki uygulamalarını tanımlamış durumda mı ?
  • KYS içindeki süreçlerin sırası ve birbirleri ile ilişkisi net mi ?
  • Süreçlerin yönetilmesi için gerekli kaynaklar tahsis ediliyor mu ?
  • Süreçlerin performansı izleniyor mu ?
  • Sürekli gelişme yönünde planlı faaliyetler gerçekleştiriliyor mu ?
   

1.2- Dokümantasyon Şartları

1.2.1 Genel 

2 

Kalite Yönetim Sistemi Dokümantasyonu,

  • Kalite politikasını ve kalite hedeflerini,
  • Kalite El Kitabı'nı,
  • Standardın istediği prosedürleri,
  • Süreçlerin etkin yönetilebilmesi için gerek duyulan dokümanları,
  • Standardın gerektirdiği kayıtlar

    içeriyor mu ? 

   

1.2.2 Kalite El Kitabı 

3 

Kuruluş;

  • Kalite yönetim sisteminin kapsamını,istisnalar varsa bunların ayrıntıları ve nedenlerini,
  • Dokümante edilmiş prosedürleri veya onlara atıfları,
  • Kalite yönetim sistemine dahil proseslerin birbirlerini nasıl izlediğini ve bunların arasındaki ilişkilerin tarifini içeren

kalite el kitabı hazırlamış durumda mı ? 

   

4 

Kalite El Kitabı kontrollü bir doküman olarak tanımlanmış mı ?

   

1.2.3 Dokümanların Kontrolü 

5 

Kalite Yönetim Sistemi'ne yönelik dokümanlar hazırlanmış durumda mı ?

   


 


 


 


 


 


 


 


 

EVET 

HAYIR 

KISMEN

 

5.1 

Bunlar kontrollü dokümanlar mı ? 

   

6 

Doküman kontrolüne yönelik prosedür hazırlanmış durumda mı ?

   

6.1 

Bu prosedür;

  • Dokümanların yayınlanmadan önce yeterlilik açısından onaylanmasını,
  • Dokümanların gözden geçirilmesi, gerektiğinde güncelleştirilmesi ve tekrar onaylanmasını,
  • Dokümanların revizyon durumunun tanımlanmasını,
  • Uygulanabilir dokümanların ilgili versiyonlarının kullanım noktalarında bulunmasını,
  • Dokümanların okunaklı, kolay tanımlanabilir ve bulunabilir olmasını,
  • Dış kaynaklı dokümanların tanımlanmış olmasını ve dağıtımın kontrollü olmasını,
  • Yürürlükten kalkmış dokümanın kullanılmasının engellenmesi ve herhangi bir amaçla saklandıkları takdirde bunların uygun bir biçimde tanımlanmasını

içeriyor mu ? 

   

1.2.4 Kayıtların Kontrolü 

7 

Kalite Yönetim Sistemi için gerekli kayıtlar (kalite kayıtları) kontrollü mü ? 

   

8 

Bu kayıtlar gerekliliklere uygunluğun ve kalite yönetim sisteminin etkin bir şekilde çalıştığının kanıtını oluşturmak üzer mi saklanıyor ?

   

9 

Kalite kayıtlarının; tanımlanması, depolanması, korunması, saklama süresi ve elden çıkarılması konularında dokümante edilmiş bir prosedür var mı ?

   

2- YÖNETİM SORUMLULUĞU

2.1- Yönetimin Taahhüdü 

10 

Tepe yönetimi; müşteri isteklerini ve yasal gereklilikleri karşılamanın önemini iletiyor mu ?

   

11 

Kalite politikası ve kalite hedeflerini oluşturmuş durumda mı ? 

   

12 

Yönetim sisteminin performansını gözden geçiriyor mu ? 

   

13 

Gerekli kaynakların bulunabilirliliğini sağlıyor mu ?

  


 


 

EVET 

HAYIR 

KISMEN

 

2.2 – Müşteri Odaklılık 

14 


 

Tepe yönetimi; müşteri ihtiyaç ve beklentilerini saptıyor

mu ? 

   

15 

Müşteri memnuniyeti için bunların gerekliliklere dönüştürülmesini yapıyor mu ? 

   

2.3- Kalite Politikası 

16 


 

Tepe yönetimi kalite politikasını;

  • Kuruluşun amacına uygun olması,
  • Sürekli gelişme ve gereklilikleri karşılama taahhüdü içermesi,
  • Kalite hedeflerinin saptanması ve gözden geçirilmesi için bir temel oluşturması,
  • Kuruluştaki uygun seviyelere iletilmiş ve bunlar tarafından anlaşılmış olması,
  • Uygunluğun sürekliliği için gözden geçirilmesi

yönünde mi oluşturmuş ? 

   

2.4 – Planlama

2.4.1 – Kalite Hedefleri 

17 

Tepe yönetimi; kalite hedeflerinin kuruluş içerisinde ilgili fonksiyon ve seviyelerde oluşturulmasını sağlıyor mu ?

   

18 

Tepe yönetimi; kalite hedeflerini ölçülebilir, sürekli gelişme taahhüdünü içerir ve kalite politikası ile uyumlu olacak şekilde oluşturuyor mu ? 

   

19 

Tepe yönetimi; kalite hedeflerinde ürünle ilgili gereklilikleri yerine getirmek için ihtiyaç duyulanların kapsatılmasını sağlıyor mu ?

   

2.4.2 – Kalite Yönetim Sisteminin Planlanması 

20 


 

Tepe yönetimi; kalite hedeflerine ulaşmak için ihtiyaç duyulan kaynakların tanımlanması ve planlanmasını sağlıyor mu ? 

   

20.1 

Bu planlamanın sonuçları dokümante ediliyor mu ?

   

21 

Kalite planlama;

  • Kalite yönetim sistemi proseslerini,
  • İhtiyaç duyulan kaynakları,
  • Kalite yönetim sisteminin sürekli geliştirilmesini

içeriyor mu ? 

   


 


 


 


 


 

EVET 

HAYIR 

KISMEN

 

22 

Planlama, değişikliğin kontrollü bir biçimde yürütülmesi ve bu değişiklik sırasında kalite yönetim sisteminin bütünlüğünün korunmasını sağlayacak nitelikte mi ?

   

2.5 - Sorumluluk, Yetki ve İletişim 

2.5.1 – Sorumluluk ve Yetki 

23 


 

Etkin bir kalite yönetim sistemini sağlamak için; roller ve kuruluş içindeki karşılıklı ilişkiler, sorumluluklar ve yetkiler dahil, tanımlanmış ve duyurulmuş şekilde mi ?

   

2.5.2- Yönetim Temsilcisi 

24 

Yönetim temsilcisi yada temsilcileri atanmış durumda mı ? 

   

25 

Yönetim temsilcisi (leri) nin yetki ve sorumlulukları;

  • Kalite yönetim sistemi proseslerinin oluşturulmasını ve muhafaza edilmesini sağlamak,
  • Tepe yönetime, geliştirme ihtiyaçları dahil, kalite yönetim sisteminin performansını rapor etmek,
  • Kuruluşun tümünde müşteri beklentileri bilincini oluşturmak,
  • Kalite yönetim sistemi ile ilgili konularda dış taraflarla irtibatı sağlamak

şeklinde tanımlanmış mı ?

   

2.5.3- İç İletişim 

26 


 

Kuruluş; kalite yönetim sistemi prosesleri ve bunların etkinliği ile ilgili olarak çeşitli kademe ve fonksiyonlar arasında iletişim sağlıyor mu ?

   

2.6 - Yönetimin Gözden Geçirmesi 

2.6.1- Genel 

27 


 

Tepe yönetimi; kalite yönetim sisteminin uygunluğunun, yeterliliğinin ve etkinliğinin sürekliliğinden emin olmak için önceden belirlenmiş aralıklarla gözden geçirme yapıyor mu ?

   

28 


 

Bu gözden geçirme, kalite politikası ve kalite hedefleri dahil kuruluşun kalite yönetim sisteminde ihtiyaç duyulan değişikliklerin değerlendirilmesini içeriyor mu ? 

   


 


 


 


 


 


 


 

EVET 

HAYIR 

KISMEN

 

2.6.2- Gözden Geçirme Girdisi 

29 


 

Yönetimin gözden geçirme girdileri;

  • Tetkik sonuçlarını,
  • Müşteri geri beslemelerini,
  • Proses performansı ve ürün uygunluklarını,
  • Düzeltici ve önleyici faaliyetlerin durumlarını,
  • Önceki yönetim gözden geçirme toplantısında karar verilen takip faaliyetlerini,
  • Kalite yönetim sistemini etkileyebilecek değişiklikleri içeriyor mu ?
  • İyileştirme için önerileri içeriyor mu ?
   

2.6.3- Gözden Geçirme Çıktısı 

30 


 

Gözden geçirme çıktıları;

  • Kalite yönetim sisteminin ve proseslerinin geliştirilmesini,
  • Ürünün müşteri isteklerine göre geliştirilmesini,
  • Kaynak ihtiyaçlarını

içeriyor mu ? 

   

31 

Yönetimin gözden geçirme sonuçları kaydediliyor mu ? 

   

3- KAYNAK YÖNETİMİ

3.1 - Kaynakların Sağlanması 

32 


 

Kuruluş;

  • Kalite yönetim sistemi proseslerini uygulama ve geliştirme,
  • Müşteri memnuniyeti elde etme

yönünde ihtiyaç duyulan kaynakları zamanında belirliyor ve sağlıyor mu ? 

   

3.2 - İnsan Kaynakları 

3.2.1- Genel 

33 


 

Sorumluluk ve yetkiler; personelin öğrenim, eğitim, beceri ve deneyimi esas alınarak mı tanımlanıyor ?


 

   


 


 


 


 


 


 

EVET 

HAYIR 

KISMEN

 

3.2.2- Yetkinlik, Farkında Olma ( Bilinç) ve Eğitim 

34 

Kuruluş;

  • Kaliteyi etkileyen faaliyetleri yapan personelin yetkinlik ihtiyaçları belirlenmiş durumda mı ?
  • Bu ihtiyaçları yerine getirmek için gerekli eğitimleri almaları sağlanıyor mu ?
  • Verilen eğitimlerin etkinliği değerlendiriliyor mu ?
  • Çalışanların faaliyetlerinin uygunluk ve öneminin, kalite hedeflerine nasıl katkıda bulunduklarının bilincinde olması sağlanıyor mu ?
  • Öğrenim, deneyim, eğitim ve niteliklerle ilgili uygun kayıtların tutulması sağlanıyor mu ?
   

3.2.3- Alt Yapı 

35 


 

Kuruluş ürün uygunluğunu elde etmek için;

  • Çalışma alanı ve ilgili bölümler,
  • Teçhizat, donanım ve yazılım,
  • Destekleyici hizmetler

gibi gerekli tesisleri tanımlamış durumda mı ? 

   

36 

Bunları temin ve muhafaza etmekte midir ?

   

3.2.4- Çalışma Ortamı 

36 


 

Ürün uygunluğunu sağlamak için ihtiyaç duyulan çalışma ortamının insani ve fiziksel faktörleri tanımlanmış durumda mı ? 

   

36.1 

Bunlar yöneltilmekte mi ? 

   

4- ÜRÜN GERÇEKLEŞTİRME

4.1 - Ürün Gerçekleştirmenin Planlanması

37 


 

Ürünü ortaya getirmek için gerekli olan proses ve alt prosesler tanımlı mı ? 

   

37.1 


 

Bunların planlanması kuruluşun kalite yönetim sisteminin diğer gereklilikleriyle tutarlı olacak şekilde gerçekleştirilmiş durumda mı ? 

   

37.2


 

Bunlar kuruluşun operasyon yöntemine uygun bir şekilde dokümante edilmiş durumda mı ?

   


 


 


 


 


 


 


 


 

EVET 

HAYIR 

KISMEN

 

38 

Kuruluş, prosesleri planlarken;

  • Ürün, proje veya sözleşme için kalite hedeflerini,
  • Proses ve dokümantasyonu,
  • Ürüne özgü kaynak ve tesisleri,
  • Doğrulama ve geçerlilik kontrol faaliyetlerini,
  • Kabul kriterlerini,
  • Proseslerin ve bunların sonucu olan ürünün uygunluğunu ispat etmek için gerekli kayıtları

belirliyor mu ? 

   

4.2 - Müşteri İle İlişkili Prosesler 

4.2.1- Ürüne Bağlı Şartların

Belirlenmesi

39 

Müşteri istekleri belirlenmiş durumda mı ? 

   

39.1 

Bunlara;

  • Bulunabilirlik, teslimat ve destek istekleri dahil, müşteri tarafından belirtilen ürün gereklilikleri,
  • Müşteri tarafından belirtilmeyen ancak amaç ve belirlenmiş kullanım için gerekli ürün gereklilikleri,
  • Yasal olanlar dahil, ürünle ilgili gereklilikler dahil mi ?
   

4.2.2- Ürüne Bağlı şartların Gözden Geçirilmesi 

40 

Müşteri tarafından tanımlanmış olan gereklilikler gözden geçiriliyor mu ? 

   

41 

Gözden geçirme müşteriye bir ürünü sağlamayı taahhüt etmeden önce yapılıyor mu ?

   

41.1 

Gözden geçirme sırasında;

  • Ürün gerekliliklerinin tanımlandığından,
  • Müşterinin dokümante edilmiş bir talebi olmadığı durumda, müşteri isteklerinin kabulünden önce teyit edildiğinden,
  • Daha önce belirtilenden farklı sözleşme veya sipariş gerekliliklerinin çözüldüğünden,
  • Kuruluşun belirlenen gereklilikleri karşılama kabiliyetinde olduğundan

emin olunması sağlanıyor mu ? 

   

42 

Gözden geçirme ve takip faaliyetleri kayıt altında tutuluyor mu ? 

   

43 

Ürün gereklilikleri değiştiğinde;

  • İlgili dokümantasyonun düzeltilmesi,
  • İlgili personelin değişiklikten haberdar edilmesi sağlanıyor mu ?
   


 


 


 


 

EVET 

HAYIR 

KISMEN

 

4.2.3- Müşteri İle İletişim 

44 

Kuruluş;

  • Ürün bilgileri,
  • Değişiklikler dahil, talep, sözleşme, sipariş teslimi,
  • Müşteri şikayetleri dahil müşteri geri beslemesi

ile ilgili iletişim düzenlemelerini tanımlamış durumda mı ? 

   

44.1 

Bunları uyguluyor mu ? 

   

4.3 - Tasarım ve Geliştirme 

4.3.1- Tasarım ve Geliştirme Planlaması 

45 


 

Kuruluş ürünün tasarım ve/veya geliştirilmesini planlamış durumda mı ?

   

46 

Bu planlama;

  • Aşamalar,
  • Gözden geçirme, doğrulama ve geçerlilik kontrol faaliyetleri,
  • Tasarım ve/veya geliştirme faaliyetlerinin sorumluluk ve yetkilerinin belirlenmesi,
  • Çeşitli gruplar arasındaki kesişmeler, etkin iletişim ve sorumlulukların açıklığı

açısından yönetilir tarzda mı ? 

   

47 

Planlar kontrol ediliyor mu ? 

   

48 

Planlama çıktıları güncelleştiriliyor mu ? 

   

4.3.2- Tasarım ve Geliştirme Girdileri 

49 

Ürün gereklilikleri ile ilgili girdiler tanımlanmış ve dokümante edilmiş durumda mı ?

   

49.1 


 

Bu girdiler içinde;

  • Fonksiyonel ve performans gereklilikleri,
  • Uygulanabilir yasal gereklilikler,
  • Önceki benzer tasarımlardan türetilen uygulanabilir bilgiler,
  • Tasarım ve/veya geliştirme için şart olan diğer gereklilikler

yer alıyor mu ? 

   

50 

Girdiler; yeterlilik, eksiklik, çelişki veya çatışma açısından gözden geçiriliyor mu ? 

   

4.3.3- Tasarım ve Geliştirme Çıktıları 

51 


 

Çıktılar, girdilere karşı doğrulamaları sağlayabilecek şekilde dokümante edilmiş durumda mı ?

   


 

EVET 

HAYIR 

KISMEN

 

52 

Çıktılar;

  • Girdileri karşılayan,
  • Üretim ve servis işlemleri için uygun bilgiyi temin eden,
  • Ürün kabul kriterlerini içeren veya referans veren,
  • Ürünün uygun ve güvenli kullanımı için nitelikleri belirleyen

özellikte mi ? 

   

53 

Tasarım ve/veya geliştirme dokümanları serbest bırakılmadan önce onaylanıyor mu ?

   

4.3.4- Tasarım ve Geliştirmenin Gözden Geçirilmesi 

54 

Tasarım ve/veya geliştirme ürünleri;

  • Gereklilikleri yerine getirme kabiliyetini değerlendirmek,
  • Sorunları tanımlamak ve takip faaliyetleri önermek

için gözden geçiriliyor mu ? 

   

54.1 

Bu gözden geçirme çalışmasına ilgili fonksiyonlardan temsilciler de katılıyor mu ? 

   

4.3.5- Tasarım ve Geliştirmenin Doğrulanması 

55 

Çıktıların girdileri karşıladığından emin olmak için doğrulama yapılıyor mu ?

   

56 

Doğrulama ve takip faaliyetlerinin sonuçları kayıt ediliyor mu ? 

   

4.3.6- Tasarım ve Geliştirmenin Geçerli Kılınması 

57 

Ürünün amaçlanan kullanım gerekliliklerine uygunluğunu teyit için geçerlilik kontrolü yapılıyor mu ?

   

58 

Geçerlilik kontrolü ürün tesliminden veya kullanımından önce tamamlanıyor mu ? 

   

58.1 

Bunun mümkün olmadığı durumlarda kısmi geçerlilik kontrolü yapılıyor mu ? 

   

59 

Geçerlilik kontrolünün ve takip faaliyetlerinin sonuçları kaydediliyor mu ?

   

4.3.7- Tasarım ve Geliştirme Değişikliklerinin Kontrolü 

60 

Tasarım ve/veya geliştirme değişiklikleri tanımlanmış ve dokümante edilmiş durumda mı?

   

60.1 


 

Bunlar kontrol ediliyor mu ?  

   

61 


 

Ürünü meydana getiren parçaların ve teslim edilmiş ürünlerdeki değişikliklerin etkisinin değerlendirmesi bu kapsamda tutuluyor mu ?

   
 

EVET 

HAYIR 

KISMEN

 

62 

Değişiklikler;

  • Doğrulanıyor,
  • Geçerlilik kontrolü yapılıyor,
  • Uygulamadan önce onaylanıyor mu ?
   

63 

Değişikliklerin ve takip faaliyetlerinin gözden geçirme sonuçları dökümante ediliyor mu ?

   

4.4 - Satınalma 

4.4.1- Satınalma Prosesi 

64 

Kuruluş; satın alınan ürünün gerekliliklere uyduğundan emin olmak için satın alma proseslerini kontrol ediyor mu ?

   

64.1 

Kontrolün tipi ve kapsamı gerçekleştirme proseslerinin ve çıktılarının etkisine bağlı mı ?

   

65 

Kuruluş; tedarikçileri kuruluşun gerekliliklerine uygun ürün sağlama yeteneklerine göre değerlendiriyor ve seçiyor mu ?

   

65.1 

Seçim ve periyodik değerlendirme kriterleri tanımlı mı ?

   

66 

Değerlendirme ve takip faaliyetlerinin sonuçları kaydediliyor mu ? 

   

4.4.2- Satın

alma Bilgisi

67 

Satın alma dokümanları satın alınan ürünü tanımlayan bilgileri ve;

  • Ürün,
  • Prosedür,
  • Proses,
  • Teçhizat,
  • Personel,
  • Onay,
  • Kalite Yönetim Sistemi

gerekliliklerini içeriyor mu ?

   

68 

Satınalma dokümanlarını yayınlamadan önce içerdikleri gerekliliklerin doğruluğundan emin olunuyor mu ?

   

4.4.3- Satınalınan Ürünün Doğrulanması 

69 


 

Satınalınan ürünün doğrulanması için gereken faaliyetler tanımlı ve uygulanabilir halde mi ?

   

70 


 

Doğrulamanın tedarikçi mahalinde yapılacağı durumlarda, istenilen doğrulama düzenlemelerinin ve ürünün serbest bırakılma yönteminin satınalma bilgilerinde belirtilmesi sağlanıyor mu ? 

   


 


 


 

EVET 

HAYIR 

KISMEN

 

4.5 - Üretim ve Hizmetin Sağlaması (Sunulması)

4.5.1- Üretim ve Hizmet Sağlamanın Kontrolü 

71 

Üretim ve servis operasyonları kontrol ediliyor mu ? 

   

71.1 

Kontrollerde araç olarak;

  • Ürün özelliklerini gösteren bilgiler,
  • Çalışma talimatları,
  • Üretim ve servis operasyonları için uygun teçhizatın kullanımı ve bakımı,
  • Ölçme ve izleme aletleri ile bunların kullanımı,
  • İzleme faaliyetleri,
  • Ürünü serbest bırakma, teslim ve varsa teslim sonrası faaliyetler

kullanılıyor mu ? 

   

4.5.2- Üretim ve Hizmet Sağlanması İ

çin Proseslerin Geçerliliği

72 

Proseslerin planlanmış sonuçları elde etme yeteneğini gösteren kriterler tanımlı mı ? 

   

73 

Donanım ve personelin yeterliliği onaylanıyor mu ? 

   

74 

Belirli metodlar ve prosedürler kullanılıyor mu ? 

   

75 

Herhangi bir değişiklik durumunda geçerlilik kontrolü ve onayı veriliyor mu ?

   

76 

Üretim ve hizmet proseslerine ilişkin kayıtlar muhafaza ediliyor mu ? 

   

4.5.3- Tanıma ve İzlenebilirlik 

77 

Üretim ve servis operasyonları boyunca ürün uygun şekilde tanımlanabiliyor mu ?

   

78 

Ürünün durumu, ölçme ve izleme gerekliliklerine göre tanımlanmış durumda mı ? 

   

79 

İzlenebilirliliğin gerekli olduğu hallerde, ürün için yapılan tanımlama kontrol ve kayıt altında tutuluyor mu ? 

   

4.5.4- Müşteri Malı 

80 

Müşteri değerleri, söz konusu bilgilerin kuruluşun kontrolü altında bulunduğu veya kendisi tarafından kullanılmakta olduğu sürece özenle korunuyor mu ?

   

81 

Müşteriye ait fikri değerler de bu kapsamda mı ?

   

82 

Kullanılması veya ürüne katılması için kuruluşa verilen müşteri değerlerine yönelik ;

  • Tanımlama,
  • Doğrulama,
  • Koruma,
  • Muhafaza yöntemleri belirlenmiş durumda mı ?
   


 


 


 

EVET 

HAYIR 

KISMEN

 

83 

Kayıp olan, hasar gören veya kullanılamaz hale gelen müşteri değerleri kayıt edilerek, müşteriye rapor ediliyor mu ? 

   

4.5.

5- Ürünün Korunması

84 

Ürünün müşteri isteklerine uygunluğu açısından, teslimat sürecinde;

  • Tanımlama,
  • Taşıma,
  • Ambalajlama,
  • Depolama,
  • Muhafaza etme

açısından gerekli koruması sağlanıyor mu ? 

   

4.5.6- İzleme ve Ölçme Cihazlarının Kontrolü 

85 

Ürünün belirtilen gerekliliklere uygunluğunu sağlamak için yapılması gereken ölçümler ile ölçme ve izleme aletleri tanımlanmış durumda mı ?

   

86 

Uygun ölçme aletleri kullanılıyor ve bunlar kontrol ediliyor mu ? 

   

87 

Belirlenmiş gerekliliklerin ölçümü ve izlemesi için kullanılan yazılımın, kullanımdan önce geçerlilik kontrolü yapılıyor mu ?

   

5- ÖLÇME, ANALİZ VE GELİŞTİRME

5.1 - Genel 

88 


 

Uygunluk ve geliştirmeyi sağlamak için gerekli ölçme ve izleme faaliyetleri tanımlanmış durumda mı ?

   

89 

Bu faaliyetler;

  • Planlanıyor,
  • Uygulanıyor mu ?
   

5.2 - İzleme ve Ölçme 

5.2.1- Müşteri Memnuniyeti 

90 

Müşteri memnuniyeti Kalite Yönetim Sisteminin performansının ölçümlerinden biri olarak izleniyor mu ?

   

91 

Müşteri memnuniyeti/memnuniyetsizliğine ilişkin bilgiyi elde etme ve kullanma metodolojileri saptanmış durumda mı ?

   


 


 


 

EVET 

HAYIR 

KISMEN

 

5.2.2- İç Tetkik 

92 

Kalite yönetim sistemi;

  • Standardın gerekliliklerine uygunluğunun saptanmasının,
  • Etkin bir şekilde uygulanıp, muhafaza edilmesinin

değerlendirilmesi amacıyla periyodik olarak iç tetkike tabi tutuluyor mu ?

   

93 

Tetkik programı;

  • Tetkik edilecek faaliyet alanları durum ve önemi,
  • Önceki tetkik sonuçları

göz önüne alınarak mı planlanıyor ?

   

94 

Tetkik kapsamı, sıklığı ve yöntemleri tespit edilmiş durumda mı ?

   

95 

Tetkikler, tetkik edilen faaliyeti yapanlar dışındaki personel tarafından mı gerçekleştiriliyor ? 

   

96 

Tetkik yapma sorumlulukları, gereklilikleri, tetkikçilerin bağımsız olmalarının sağlanması, sonuçların kayıt ve yönetime rapor edilmesi hususları prosedüre edilmiş durumda mı ?

   

97 

Tetkik sırasında bulunan kusurlara yönelik düzeltici faaliyetler başlatılıyor mu ? 

   

98 

Takip faaliyetleri, düzeltici faaliyetlerin uygulandığının doğrulanmasını ve doğrulama sonuçlarının raporlanmasını içeriyor mu ?

   

5.2.3- Proseslerin İzlenmesi ve Ölçülmesi 

99 

Müşteri isteklerini karşılamak için gerekli prosesler tanımlı mı ? 

   

100 

Bunları ölçmek ve izlemek için uygun yöntemler kullanılıyor mu ? 

   

100.1 

Bu yöntemler her bir prosesin hedeflere ulaşma yeteneğinin devam ettiğini teyid ediyor mu ?

   

5.2.4- Ürünün İzlenmesi ve Ölçülmesi 

101 

Ürünle ilgili gerekliliklerin karşılandığının doğrulanması için ürün özellikleri ölçülebiliyor ve izlenebiliyor mu ? 

   

101.1 

Bu, ürünün gerçekleştirme prosesinin uygun aşamalarında yapılıyor mu ?

   

102 

Kabul kriterlerine uygunlukla ilgili kanıtlar dokümante ediliyor mu ?

   

102.1 

Bu kayıtlar, ürünün serbest bırakılması sorumluluğu ile ilgili yetkiyi gösteriyor mu ? 

   


 


 


 

EVET 

HAYIR 

KISMEN

 

5.3 Uygun Olmayan Ürürün Kontrolü

103 


 

Gerekliliklere uymayan ürünün yanlışlıkla kullanılması veya teslim edilmesini önlemek için gerekli kontroller yapılıyor mu ? 

   

104 

Bu faaliyetler prosedüre edilmiş durumda mı ? 

   

105 

Uygun olmayan ürün düzeltildikten sonra uygunluğunun kanıtlanması için yeniden doğrulanıyor mu ?

   

106 

Ürünün uygun olmadığı, teslimat yada kullanımdan sonra ortaya çıkması durumlarında tanımlanmış gerekli faaliyetlerin başlatılması sağlanıyor mu ?  

   

107 

Uygun olmayan ürünün düzeltilmesi için yapılan önerinin ilgili taraflarca duyulması/onaylanması sağlanıyor mu ?

   

5.4 Veri Analizi 

108 


 

Kalite yönetim sisteminin uygunluk ve etkinliğinin saptanması ve yapılabilecek gelişmelerin tanımlanması için;

  • Müşteri tatmin/tatminsizliği,
  • Müşteri ihtiyaçlarına uygunluk,
  • Proseslerin,ürünlerin ve trendlerin özellikleri,
  • Tedarikçiler

ile ilgili veriler toplanıyor ve analiz ediliyor mu ? 

   

5.5 İyileştirme 

5.5.1- Sürekli İyileştirme 

109 

Sürekli geliştirme için gerekli prosesler planlanıyor ve yönetiliyor mu ?

   

110 

Sürekli geliştirme için;

  • Kalite politikası,
  • Kalite hedefleri,
  • Tetkik sonuçları,
  • Veri analizi,
  • Düzeltici/önleyici faaliyetler,
  • Yönetimin gözden geçirmesi,

araç olarak kullanılıyor mu ?

   

5.5.2- Düzeltici Faaliyetler 

111 

Uygunsuzlukların ortadan kaldırılmasına yönelik gerekli düzeltici faaliyetler başlatılıyor mu ?

   


 


 


 

EVET 

HAYIR 

KISMEN

 

112 

Düzeltici faaliyetlere ilişkin;

  • Uygunsuzlukların tanımlanmasını,
  • Uygunsuzlukların sebeplerinin belirlenmesini sağlayıcı,
  • Uygunsuzlukların tekrarlanmasını önleyecek faaliyet ihtiyaçlarının değerlendirilmesini,
  • Gerekli düzeltici faaliyetin saptanması ve uygulanmasını,
  • Yapılan faaliyet sonuçlarının kayıt edilmesini,
  • Yapılan düzeltici faaliyetin gözden geçirilmesini

içeren dökümante edilmiş bir prosedür mevcut mu ?

   

5.5.3- Önleyici Faaliyetler
 

113 

Potansiyel uygunsuzluk sebeplerini ortadan kaldırmak amacıyla yapılması gereken önleyici faaliyetler tanımlanmış durumda mı ? 

   

114 

Önleyici faaliyetlerin, potansiyel problemlerin yapacağı etkiye uygun nitelikte olmasına dikkat ediliyor mu ?

   

115 

Önleyici faaliyetler;

  • Potansiyel uygunsuzluk ve sebeplerini,
  • İhtiyaç duyulan önleyici faaliyet tespiti ve uygulamasının sağlanmasını,
  • Yapılan faaliyetin sonuçlarının kayıt edilmesini,
  • Yapılan önleyici faaliyetin gözden geçirilmesini

sağlayacak şekilde prosedüre edilmiş durumda mı ? 

   


 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder